۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۵۸۴۶۶۷
آیت الله حسینی بوشهری:

هدف جنگ روانی دشمن ایجاد ناامیدی و جداکردن مردم از انقلاب است| مسؤولان خسارات مردم را جبران کنند

امام جمعه قم با بیان این که دشمنان با جنگ روانی به دنبال ایجاد بدبینی، ناامیدی و جدا کردن مردم از نظام هستند، از اصحاب رسانه و متفکران خواست که به صحنه آ‌مده و توطئه دشمن در این زمینه را خنثی کنند.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با بیان این که مدیران باید از مظلوم دفاع کنند و اجازه ظلم به مردم را ندهند، گفت: این مسأله برای تحقق عدالت اجتماعی لازم است و مدیر و مسؤول جامعه اسلامی باید از حقوق مظلومان دفاع کنند.

وی افزود: نهادینه شدن ظلم در جامعه مانعی بزرگ برای پیشرفت در همه عرصه ها است و اجازه اجرای تحقق عدالت اسلامی و اجتماعی را نمی دهد، در جامعه اسلامی نباید هیچگونه ظلمی وجود داشته باشد و حقوق مظلومان باید از افراد ظالم گرفته شود.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه در خطبه دوم نماز جمعه قم با تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: مردم دو ماه محرم و صفر را مؤمنانه عزاداری کردند و سخنرانان و مداحان به بیان معارف و فضایل اهل بیت(ع) پرداختند و اوج حرکت در حماسه اربعین تجلی پیدا کرد.

وی ادامه داد: حدود 2 میلیون نفر از ایران در حماسه اربعین شرکت کردند، بسیاری آیه یأس می خواندند و می گفتند که شکوه اربعین کاهش پیدا می کند اما مردم حماسه ای دیگر آفریدند، اربعین یک حرکت بسیار پرمعنا و عظیم بود، از دولت و ملت عراق به دلیل مهمان نوازی ها تقدیر و تشکر می کنم، از مسؤولانی که تسهیلاتی را فراهم کردند تشکر می کنیم اما مشکلاتی وجود داشت که مسؤولان از همین حالا باید برای سال آینده چاره اندیشی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این رسانه های بیگانه می خواستند همانند سال های گذشته حماسه اربعین را بایکوت کنند، ابراز داشت: این رسانه ها ناچار شدند در برابر عظمت این حماسه که از ده ها کشور زائر آمده بود، سکوت را بشکنند اما توطئه دیگری را آغاز و ادعا کردند این پیاده روی رنگ دولتی دارد، این ادعای دروغین در حالی است که حماسه اربعین یک حرکت خودجوش مردمی به شمار می رود.

وی با گرامیداشت روز هجرت تاریخ ساز پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه و لیلة المبیت عنوان کرد: مشرکان قصد به شهادت رساندن پیامبر را داشتند اما خدا پیامبر را آگاه کرد، فردی فداکار و ایثارگر باید جای پیامبر می خوابید که این فرد جز امیرمؤمنان نبود، 40 نفر از قبایل مختلف دیدند که امیرمؤمنان جای پیامبر حضور دارد و توطئه مشرکان با فداکاری امیرمؤمنان ناکام ماند و پیامبر نجات پیدا کرد.

امام جمعه قم با گرامیداشت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و روز کتاب خوانی را گرامی می داریم و امیدواریم که حرکت جامعه به سمت علم، ترقی، تکامل و اندیشه های متعالی باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به چالش 40 ساله ایران و آمریکا گفت: امسال با وجود همه تهدیدات، ملت ایران در روز 13 آبان عظمت خود را به جهانیان نشان دادند، استکبار جهانی به دنبال جهان تک قطبی و سیطره بر ملت ها است، ملت ها می توانند در برابر زورگویی آمریگا تسلیم شوند و اجازه غارت دهند که در منطقه کسانی از این دسته هستند که هویت خود را از دست داده اند و آمریکا را به عنوان فرشته نجات خود می دانند.

وی افزود: حرکت دیگر مربوط به ملت رشید ایران می شود که 40 سال با تمام وجود در برابر انواع تحریم ها، توطئه ها و زورگویی های دشمن ایستاده است، ملت ایران توطئه های متعدد آمریکا و استکبار را فراموش نمی کند، از سال 59 تا کنون تحریم هستیم و امروز دشمنان جنگ رسانه ای و روانی راه انداخته اند تا ایجاد بدبینی و ناامیدی کرده و مردم را از نظام جدا کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که اصحاب رسانه، هنرمندان و متفکران باید به صحنه آمده و توطئه های جنگ روانی و تبلیغاتی را خنثی کنند، اظهار داشت: ملت ایران در همه برهه ها و مراحل پیروز شده و اجازه نداد که دشمنان به اهداف شوم خود دست پیدا کنند، امروز تصمیم گیری کشور بر عهده مردم و مسؤولان است و بر خلاف دوران شاه خائن، آمریکا و استکبار نمی تواند دخالتی در امور کشور داشته باشد.

وی ادامه داد: دشمن با تحریم مشکلاتی ایجاد کرده است اما امروز در عرصه های مختلف پیشرفت کرده ایم که مایه تعجب جهانیان شده است، آمریکا بداند ملت ایران حاضر به تحقیر شدن در برابر اراده آمریکا نیست، همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند تا جان و توان دارم اجازه نخواهم داد که خائنان ملت را را وادار کنند که به دشمن پناهنده شوند، هرگز چنین چیزی امکان پذیر نخواهد بود.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: روزی فوکویاما نظریه پرداز ژاپنی آمریکایی جمله ای را مطرح کرد که همه چیز به لیبرال دموکراسی ختم می شود و عده ای این جمله را جدی گرفتند اما الان آمریکا و لیبرال دموکراسی در افول قرار دارد، امروز فوکویاما می گوید امروز به دلیل جنبش های هویت دار می بینم که تهدید جدی متوجه لیبرال دموکراسی است، امیدواریم که این افراد بدانند که در نهایت حاکمیت با اسلام است.

وی اضافه کرد: دشمن 13 آبان را به عنوان اوج تحریم ها اعلام کرد که بیشتر جنبه روانی داشت، مسؤولان باید به ظرفیت های داخلی توجه کرده و از فرصت تحریم ها حداکثر استفاده را کنند، از وابستگی و اتکای به نفت کم کنیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مسؤولان باید به مشکلات مردم رسیدگی کنند، گفت: مسؤولان باید خسارات مردم را در اثر نوسانات ارزی که زندگی مردم مستمند را نشانه رفته بود جبران کنند، ثبات نرخ ارز و طلا علامت اقتصاد سالم کشور است.

وی افزود: نیازمند کار جهادی و شبانه روزی هستیم و بدون آن نمی توان کشور را اداره کرد، باید جلوی سوء استفاده ها توسط هرکسی گرفته شود و به ظرفیت های همسایگان توجه شود، اگر جناح بندی ها کنار رود و وحدت در اقشار جامعه وجود داشته باشد دشمن عقب نشینی خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: دشمن تهدید کرده بود که صادرات نفت ایران را به صفر می رساند اما به تعبیر یکی از روزنامه نگاران خود آمریکا تحریم ها را دور زد و 8 کشور را معاف کرد که نشانه عقب نشینی آغازین آمریکا بود و باید منتظر عقب نشینی های بعدی باشیم.

ارسال نظرات